تکنیک های بازنویسی محتوا

۷۷ بازديد


آیا نمی دانید چگونه محتوا را بازنویسی کنید؟ معمولا وقتی مقاله ای نوشته می شود کامل و جامع بودن آن فرض می شود و اکنون در نگاه اول تغییر آن سخت به نظر می رسد. در زیر، چند تکنیک بازنویسی را به شما می گوییم که می توانید از آنها برای ساده سازی محتوای خود تا حد امکان استفاده کنید.

از مترادف ها استفاده کنید.

سعی کنید بدون تغییر واژگان و روان بودن متن، مترادف ها را جایگزین کنید و همان مفهوم را در کلمات مختلف بیان کنید.

تغییر شکل و ساختار کلمات و جملات

علاوه بر استفاده از مترادف ها، می توانید شکل و ساختار جملات و کلمات را نیز تغییر دهید. این تکنیک به شما این امکان را می دهد که معنی یک جمله را با استفاده از کلمات مختلف بیان کنید.

ساختار گرامر را تغییر دهید

تغییر افعال تا زمانی که به محتوا آسیبی نرساند می تواند یک تکنیک بازنویسی در نظر گرفته شود.

تعداد و درصد را تغییر دهید

علاوه بر تغییر گرامر و ایجاد مترادف، می توانید اعداد و قطعات را نیز به روشی متفاوت بیان کنید.

ترکیب کلمات را تغییر دهید

اگر نمی‌خواهید معنی جملات را به هم نزنید، می‌توانید از تغییر موقعیت جمله برای بازنویسی محتوا استفاده کنید، مانند تغییر فعل و فاعل یا معین و نامعین. همچنین استفاده همزمان از روش های فوق به شما در بازنویسی موفق کمک می کند.

بازتاب یا بازتاب چیست؟

بازنویسی فرآیند بازنویسی متن با تغییر سبک نوشتاری و تغییر کلمات و در عین حال حفظ معنا و محتوا است.

در این نوع نوشتار با درک و مطالعه یک متن، کتاب یا جمله می توان مفاهیم و معانی اصلی را برداشت و دوباره به سبک و زبان خود شروع به نوشتن کرد.

بازنویسی را می توان از روی یک کتاب، یک متن کوتاه یا حتی یک جمله انجام داد. پیشنهادهایی مانند شعار یا اظهارات بزرگان.

به عبارت دیگر، سبک اطلاعات ممکن است با لحنی متفاوت ارائه شود.

به عنوان مثال، متون اجتماعی را می توان با حفظ معنا و مفهوم خود به شیوه ای طنز تفسیر کرد. ما می توانیم بیان خود را انتخاب کنیم. بستگی به این دارد که چه کسی به پیام ما گوش دهد.

در این زمینه، نویسنده می تواند آزادانه و به طور کامل ساختار جملات را تغییر دهد، آنها را جایگزین کند یا از طریق اقتباس ایده های دیگری را معرفی کند. اما همیشه باید بر حفظ محتوای متن اصلی تمرکز کند و از هدف و موضوع اصلی منحرف نشود.

فایده نقل قول

پخش با هدف ارائه طیف وسیعی از محتوا انجام می شود که همه سلیقه ها و سبک ها را در بر می گیرد.

به عنوان مثال، یک کتاب مهم یا یک مقاله علمی یا یک اصطلاح مهم را می توان به زبان های مختلف توضیح، بازنویسی و استفاده کرد.

به عنوان مثال، ترجمه در کمدی، سیاست، زبان کودکان یا سایر زمینه ها است.

نویسندگانی که منابع و مطالب خاصی را باز می‌کنند و با خواندن آن‌ها ترجمه می‌کنند، مهارت‌های تمرینی و نوشتاری را کسب می‌کنند.

از طرفی تمرین نوشتن و تمرکز بر روی یک موضوع اصلی ذهن شما را ثابت و دقیق نگه می دارد و به شما امکان می دهد یک مدل ذهنی قوی برای خود بسازید.

در مورد سرقت ادبی نیز پارافراسی می تواند موثر باشد.

مشخص است که اگر مقاله ای 50 درصد مشابه مقاله دیگری باشد، آن مقاله جعلی تلقی می شود و همین موضوع می تواند سایر مقالات و مقالات ارسال شده به منابع معتبر را با مشکل مواجه کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.