آشنایی با پمپ برتولینی

۱۸۳ بازديد


پمپ برتولینی نوعی پمپ است که برای تزریق سم بارتولینیوم A (همچنین به عنوان بوتاکس شناخته می شود) به پوست و بافت زیر جلدی استفاده می شود. این پمپ ها در روش های پزشکی که نیاز به تزریق مواد دارویی به قسمت های مختلف بدن دارند از جمله:

پمپ ها را باید یکی از ابزارهای مهم در بخش آب دانست که هدف اصلی آن ایجاد فشار زیاد در جریان مایعات و پمپاژ سریع و آسان تر آنها می باشد. در این مقاله علاوه بر بررسی تاریخچه پمپ های برتولینی و کاربردهای مختلف آن، به معرفی محصولات ارائه شده توسط نمایندگی ایتالیایی پمپ برتولینی در ایران نیز می پردازیم.

پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ ها یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ابزارهایی هستند که برای انتقال و انتقال مایعات با سرعت و فشار بالاتر با عملکرد مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر متوجه شده اید که حمل مایعات به تنهایی و از طریق لوله کار ساده ای نیست به همین دلیل پمپ های مختلف از روش ها و عملکردهای متفاوتی برای جابجایی مایعات برای حمل و نقل استفاده می کنند.

اب فیفا Bertolini؟

برتولینی نام یک شرکت بزرگ ایتالیایی است که محصولات اصلی آن پمپ ها هستند و عموما به کیفیت کلاسیک و عمر طولانی شهرت دارند. در واقع می توان گفت پمپ های برتولینی پمپ هایی هستند که توسط این شرکت تولید و عرضه می شوند.

در سال 1918 شخصی به نام اوگو برتولینی شرکت هیدرومکانیک را تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا پمپ های پیستونی تولید می کرد که در زمینه سم پاشی و کشاورزی بسیار موثر بود. فعالیت این شرکت مصادف با دوران توسعه صنعت کشاورزی بود که بهترین دوره رشد و گسترش تولید آن بود.

در این دوره بود که ساخت پمپ های پیستونی دیافراگمی و رگلاتور توسط این شرکت آغاز شد. این شرکت به مرور زمان محصولات زیادی را تولید و عرضه کرد و نام آن نیز به برتولینی تغییر یافت تا با عرضه پمپ برتولینی به نامی شناخته شده و شناخته شده در بخش پمپ تبدیل شود.

پمپ کارواش برتولینی را بشناسید

پمپ های کارواش یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در صنایع مختلف می باشد. کاربرد اصلی آنها نظافت و بهداشت است که به دلیل فشار و چگالی زیاد آب حائز اهمیت است. به این ترتیب می توانید فرآیند شستشو و تمیز کردن را تسریع کنید و در مصرف آب بسیار صرفه جویی کنید. پمپ برتولینی آب معمولی کم فشار را با سرعت بالا و هزینه کم به آب پرفشار تبدیل می کند.

پمپ های کارواش برتولینی معمولا در دو دسته اصلی یعنی اتصال مستقیم و اتصال شاسی تولید می شوند. در مورد جنس بدنه، آنها معمولاً از برنج یا فولاد ساخته می شوند. همچنین پمپ های برتولینی به چهار زیر مجموعه یعنی سری TM، سری WM، سری WJCU و سری CA تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که این نوع پمپ در سری های سه مرحله ای و تک مرحله ای موجود می باشد.

کاربرد پمپ های کارواش برتولینی را بشناسید

پمپ برتولینی دارای مزایا و کاربردهای فراوانی است که در هر شرایط و شرایطی که نیاز به آب فشار قوی داشته باشد می توان از آن استفاده کرد. از جمله کاربردهای اصلی پمپ کارواش برتولینی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
https://zibatan.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c/

کارواش: برای شستشوی انواع خودروهای سواری یا هر نوع وسیله نقلیه دیگری.

نظافت: به تمیز کردن محیط یا سایر قسمت ها مانند دیوارها، آسفالت، کف، شیشه و موارد دیگر کمک می کند.

تمیز کردن: به حذف رنگ مانند اپوکسی از کف یا جاده کمک می کند.

عامل رسوب زدایی: به زدودن رسوبات، رسوبات یا زنگ زدگی از سطوح مختلف کمک می کند.

شستشو: نظافت و شستشوی کف محیط هایی مانند پارکینگ، کارگاه، کارخانه و کارهای مشابه.

مهم ترین قطعات یدکی پمپ برتولینی را بشناسید

یکی از قطعات اصلی هر پمپ خودرو به خصوص مدل برتولینی کیت آن است. دانستن اصول اولیه این ابزار موضوع مهم و مفیدی است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

سیستم آبگرمکن

در بیشتر مواقع یک پمپ آب خالی کافی است. با این حال، برای تمیز کردن و پاک کردن چربی و روغن از سطح، به آب داغ نیاز است. آب گرم توانایی زیادی در از بین بردن چربی و مواد روغنی دارد و با کمترین تلاش می تواند بالاترین سطح تمیزی را فراهم کند.

با سیستم آبگرمکن، آب یا سایر سیالات در داخل و خارج از ناحیه پمپ گرم می شوند تا گرمای تولید شده به پمپ و اجزای آن آسیب نرساند و عمر آنها را کاهش ندهد. سیستم گرمایش پمپ در دو نسخه برقی و دیزلی موجود است که نسخه دیزلی مایع را تا حد بالاتری گرم می کند.

لنس و نازل

لنس و نازل در تنظیم کننده لوله و شلنگ قرار می گیرند. انواع لنس در دو مدل مستقیم و برشی عرضه می شوند و اگر در کارواش از موتورهای برقی لنت دار استفاده می کنید واشرهای برش گزینه بهتری برای شما هستند.

یک شیلینگ

برای استفاده بهتر و سهولت استفاده از پمپ برتولینی باید از شیلنگ های مخصوص با مقاومت و تحمل فشار بالاتر استفاده شود. شیلنگ های مربوطه در طیفی از مدل های سیم معمولی و دو لایه ارائه می شوند که مقاومت بیشتری در برابر فشار آب از خود نشان می دهند.

اخرین حرف

مجموعه آب نیرو عرضه کننده انواع پمپ کارواش و همچنین نمایندگی ایتالیایی پمپ برتولینی در ایران می باشد که برای مصارف خانگی، کارگاهی و صنعتی موجود می باشد. در صورت نیاز به این پمپ ها به سایت آب نیرو مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.