راز خوشمزه سبزی پلو

۵۳ بازديد

 طعم خوشمزه سبزی پلو و نکاتی برای پخت سبزی پلو و بهترین ادویه ها در سبزی پلو در سایت میچم امیدواریم این مطلب مورد پسند شما واقع شود.

این غذای پرطرفدار مانند سایر خورش ها و سایر غذاها با وجود سادگی بسیار خوشمزه است و معمولاً در شب عید با ماهی سرو می شود. مناطق مختلف می توانند یک غذای مشابه را با تغییرات جزئی در نسبت سبزیجات تهیه کنند

برای پخت این پلو خوشمزه می توانید از سبزیجات بسته بندی شده برای پلو استفاده کنید، همچنین اگر می خواهید خودتان آنها را خرد کنید. همچنین باید نسبت بین سبزیجات را در نظر بگیرید. در اینجا با تکنیک های اصلی تهیه سبزی پلوی خوشمزه آشنا می شوید.

سبزیجات برای تهیه پالف سبزی مناسب هستند

همانطور که قبلا ذکر شد، شکل سابجی پلو می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما اگر می خواهید یک دوز منظم یا منظم سابی پلو داشته باشید، باید بدانید که در این دستور مقدار زیادی شنبلیله و بسیار کمی از شوید استفاده می شود.

مثلا اگر 10 واحد سبزی دارید می توانید از 6 واحد شنبلیله و 4 واحد شوید استفاده کنید. با رعایت این نسبت سبزی با طعم و ظاهری استاندارد و لذیذ تهیه می کنید.

با استفاده از این مثال و توجه به تناسب سبزی، می توانید طرز پخت سبزی پلو خوش طعم و مرغوب را بهتر یاد بگیرید.

یک تکه سبزی سبز

برای درست کردن نسبت صحیح در سبزی پلو، مثلاً اگر می خواهید 30 گرم شنبلیله استفاده کنید، باید دو بار 60 گرم سیر اضافه کنید. همچنین تره و گشنیز به یک اندازه استفاده می شود و می توانید آن ها را کمی بیشتر از سیر مثلا 80 گرم از هر کدام بگذارید. جعفری باید حدود چهار برابر بیشتر از شنبلیله باشد. در این مثال به 120 گرم جعفری نیاز دارید و مابقی فقط برگ است. همانطور که قبلا گفته شد شوید در این ترکیب بسیار رایج است و می توانید از شوید تازه، شوید خشک یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید. از این نظر مثلاً می توانید از 200 گرم شوید استفاده کنید که تقریباً دو برابر جعفری است.

نکات سبزی پلو که باید بدانید

اهمیت تازگی و تازگی سبزی در سبزیپل بسیار مهم است و این موضوع در طعم این غذا تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل هنگام خرید سبزیجات مناسب است که سبزی های کوچک و کوچک را انتخاب کنید. به غیر از سیر، می توانید از سبزی های تازه نیز در این غذا استفاده کنید. گیاهی است که مخصوصاً در شمال ایران بسیار محبوب است و می تواند به غذاها طعم بدهد. این گزینه ها به شما کمک می کند تا طعم معطر و شیرینی را به عنوان ترفندی برای پخت سبزیپل در این غذا ایجاد کنید.

بریدن سبزیجات چگونه است؟

سبزی پلو همانطور که از نامش پیداست باید با برنج مخلوط شود. اما مواظب باشید سبزی ها را خیلی بزرگ نکنید تا نتوانید به راحتی آن را بخورید. از طرفی برش کامل سبزی مناسب نیست چون شکل زیبا و جذابی به غذا نمی دهد. برای تهیه بالش سبزی بهتر است سبزی ها را کمی درشت خرد کنید تا به وضوح در بالش ظاهر شوند و با مخلوط شدن با برنج مشخص شوند. این ترفند به شما کمک می کند تا تعادل مناسبی در ظاهر و عملکرد غذا ایجاد کنید.

مراحل پخت سبزی پلو رایگان

سبزی پلو با مرغ، گوشت، ماهی و حتی پنیر یا به تنهایی سرو می شود. یکی از دلایل خوشمزه بودن این غذا حتی بدون گوشت هم استفاده از برنج مرغوب در پخت آن است. ترکیب طعم برنج ایرانی با سبزیجات تازه و سیر می تواند معجزه کند. بنابراین در تهیه سبزی پل حتما از سبزیجات ایرانی استفاده کنید. برخلاف خورش هایی که حاوی سبزیجات هستند، سبزی ها قبل از افزودن به برنج نیازی به سرخ شدن ندارند. این ویژگی دستور پخت، آن را به یک جایگزین ساده و سریع تبدیل می کند که هنوز به دلیل طعم خوبش شناخته شده است.

طرز تهیه سبزی پلو معطر
برای طعم دار کردن سبزی پلو می توانید از دارچین استفاده کنید. اگر از طرفداران دارچین هستید می توانید در مرحله جوشاندن برنج در آب یک تکه چوب دارچین اضافه کنید و سپس آن را با برنج آماده کنید. همچنین، اگر می خواهید طعم ملایم تری داشته باشید، می توانید روی برنج و سبزیجات داخل تابه کمی دارچین بپاشید. این روش ها به شما کمک می کند تا سبزی پلو رایحه دلپذیرتر و خوش طعم تری داشته باشید. با استفاده از دارچین در پخت سبزیجات می توانید طعم این غذا را بهتر کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

هنر سبزی پلو

سبزی های خرد شده در تابه پلو به سرعت پخته می شوند، مخصوصاً زمانی که برنج در حال پختن در معرض حرارت باشد. بنابراین کافی است حدود 3 دقیقه قبل از ریختن آب سبزی را به برنج اضافه کنید تا همراه با برنج مدت کوتاهی بجوشد.

یکی از ترفندهای پلو مخلوط استفاده از ته دیگ است. احتمال سوختن پلو مخلوط در ته دیگ بیشتر از برنج ساده است، مثلا سبزی هایی که ته دیگ گذاشته اند ممکن است سیاه شوند. بهترین راه حل در این مورد استفاده از برنج ساده برای لایه زیرین برنج یا استفاده از مواد مختلف به دلخواه برای ته دیگ مانند نان پیتا، سیب زمینی، کاهو و ... است. این روش ها به شما کمک می کند تا سوختگی ته ظرف پلو مخلوط را کاهش دهید و طعم و ظاهر زیبایی را برای پلو ایجاد کنید. با استفاده از این ترفندها می توانید بهترین نتیجه را هنگام پخت پلو مخلوط بگیرید و لذت این غذا را به اوج برسانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.