بررسی مزایا و معایب اینورترها

۷ بازديد


اینورتر عملکرد را همراه با بسیاری از عملکردهای حفاظتی و سایر عملکردها کنترل می کند. در محاسبات، یک اینورتر را می توان به عنوان CPU یا واحد پردازش مرکزی یک منظومه شمسی در نظر گرفت. با بررسی مزایا و معایب مبدل می توان به کاربرد موثر آن در سیستم های مختلف پی برد.

در آینده، با الکتنو ادامه دهید تا به طور کامل مزایا و معایب اینورترها را توضیح دهید.

اینورتر چیست؟

اینورتر یک مدار الکترونیکی است که با استفاده از ترانسفورماتور، مدار سوئیچینگ و کنترل های مناسب، جریان را با مقدار و فرکانس دلخواه به توان متغیر دیگری تبدیل می کند. اینورترها کاربردهای خود را در موتورهای AC مدرن و منابع تغذیه بدون وقفه پیدا می کنند.

اینورترهای استاتیک هیچ قطعه متحرکی ندارند و در کاربردهای مختلف، از منابع تغذیه کوچک روی تراشه گرفته تا کاربردهای DC با ولتاژ بالا که مقادیر زیادی نیرو را انتقال می دهند، استفاده می شوند.

با مطالعه مزایا و معایب اینورترها، متوجه خواهید شد که آنها اغلب برای تامین برق AC از منابع DC مانند پنل های خورشیدی یا باتری ها استفاده می شوند. جریان های الکتریکی نوسانگرهای الکتریکی قدرتمندی هستند. این نام به این دلیل است که مبدل های اصلی AC به DC به گونه ای طراحی شده بودند که قابل برگشت باشند و بنابراین برای تبدیل DC به AC معکوس شدند. در واقع یک اینورتر برعکس یکسوساز عمل می کند.

گروهی از اینورترها

برای بررسی مزایا و معایب اینورتر، اینورترها بر اساس معیارهای مختلف به شرح زیر طبقه بندی می شوند.

بستگی به منبع استفاده شده دارد

اینورتر برق

اینورتر منبع تغذیه

بر اساس روش های مبادله

مبدل های مدولاسیون عرض پالس

اینورترهای موج مربعی

بر اساس دستگاه های سوئیچینگ مورد استفاده

اینورتر ترانزیستور

اینورتر تریستوریزه

بسته به الگوی تبدیل

اینورتر رزونانس

برنامه اینورتر

اینورترها دستگاه های الکترونیکی قدرت هستند که منحصراً برای کاربردهای انرژی خورشیدی استفاده نمی شوند. عملکرد اصلی آن تبدیل DC (جریان مستقیم) به AC (جریان متناوب) است. تفاوت بین این دو و کاربرد آنها در زیر توضیح داده شده است:

جریان مستقیم

هنگامی که به مزایا و معایب اینورترها نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که جریان مستقیم با جریان الکتریکی تنها در یک جهت مشخص می شود. منبع تغذیه DC را می توان با وجود قطب های مثبت و منفی تشخیص داد. از چنین منبعی، جریان از ترمینال مثبت به ترمینال منفی می رود. ماژول های PV یا پنل های خورشیدی و باتری ها این نوع برق را تولید می کنند.

AC

چنین میدان الکتریکی به صورت دوره ای جهت خود را به شکل موج سینوسی تغییر می دهد. منابع برق رایج مانند زغال سنگ، گاز طبیعی و انرژی هسته ای همگی با استفاده از ژنراتورها AC را تولید می کنند. به همین دلیل است که ما از برق متناوب در خانه های خود استفاده می کنیم زیرا مزایای زیادی در انتقال و توزیع برق دارد.

این برای گفتن مزایا و معایب اینورتر خوب است که توانایی افزایش یا کاهش ولتاژ تا حد مورد نیاز است. این امر در انتقال برق در فواصل طولانی بسیار مهم است، زیرا استفاده از ولتاژ بالا منجر به اتلاف انرژی می شود. به همین دلیل است که کل شبکه برق ما از AC به جای DC استفاده می کند.

با این حال، با ظهور فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر مانند فتوولتائیک‌های خورشیدی که جریان مستقیم تولید می‌کنند، دستگاهی با قابلیت تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب برای ادغام این منابع انرژی در شبکه الکتریکی ما مورد نیاز است. بنابراین این فناوری ها باید اینورتر داشته باشند تا برای ما مفید باشند. بنابراین مزایا و معایب اینورتر در سیستم ها مورد توجه قرار می گیرد. واردات قطعات صنعتی

مزایای استفاده از اینورتر

از مزایای استفاده از اینورتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انرژی را ذخیره کن

کاربردهای فن و پمپ از اینورترها بسیار سود می برند. با کنترل های دمپر و روشن/خاموش، استفاده از درایوهای AC می تواند با کنترل چرخش موتور، مانند کاهش سرعت خودرو، مصرف انرژی را 20 تا 50 درصد کاهش دهد.

مبتدیان

هنگام بررسی مزایا و معایب اینورتر باید گفت که درایو AC و اینورتر با تامین جریان فرکانس پایین موتور را راه اندازی می کنند. این می تواند به تدریج سرعت و فرکانس موتور را افزایش دهد تا سرعت مورد نظر در سیستم پیدا شود. بنابراین، شتاب و کاهش سرعت توسط اپراتورها قابل تنظیم است. از این سیستم برای نصب تسمه نقاله و پله برقی برای جلوگیری از سقوط بار استفاده می شود.

در این زمان، مقداردهی اولیه به دست آمده است

هفت تا هشت برابر جریان بار کامل یک موتور AC برای راه اندازی موتور مورد نیاز است اینورتر جریان راه اندازی را کاهش می دهد و در نتیجه عمر موتور را افزایش می دهد

به حداقل رساندن وقفه در خطوط برق

اگر اینورتر در سراسر خط موتور AC نصب شود، می تواند خروجی متعادلی در توزیع جریان ایجاد کند و ولتاژی را که همزمان با روشن شدن موتور اصلی در دستگاه هایی مانند سنسورها و رایانه ها خاموش می شود، کاهش دهد. به همین دلیل، اهمیت تجزیه و تحلیل مزایا و معایب اینورتر مشخص می شود. در اینجا مبدل این افت ولتاژ را با حذف جریان از موتور به جای خاموش کردن آن حذف می کند.

معایب استفاده از اینورتر

ترانسفورماتورها به دو نوع ولتاژ پایین (LV) و ولتاژ متوسط ​​(MV) تقسیم می شوند. هنگام خرید درایو AC موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. درایوهای LV معمولاً در خطوط انتقال، کمپرسورها و پمپ ها استفاده می شوند.

از آنجایی که درایوهای LV فشار کمتری به موتور وارد می کنند، تعمیر و نگهداری کمتری مورد نیاز است. همچنین انرژی کمتری مصرف می کند. یک درایو LV با کارایی بالا عملکرد موتور بهتری را در ولتاژهای پایین‌تر ایجاد می‌کند و در نتیجه هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد.

مزایا و معایب اینورتر: ولتاژ کمتر جریان بیشتری تولید می کند. اگر درایوهای ولتاژ پایین با ماشین‌های پرقدرت (HP) استفاده شوند، گرمای بیشتری تولید می‌کنند و دمای اتاق را افزایش می‌دهند. جریان بیشتر به معنای تولید گرمای بیشتر است. در این شرایط است که نصب دریچه ها و هوای اضافی ضروری است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.