درباره آکواریوم اصفهان

۷۵۶ بازديد

 

رانندگی در جاده اسالم به خلخال - عکس + آدرس + تلفن + موقعیت ... کوه صفه با ارتفاعی برابر ۲,۲۵۷ متر، از کوههای سلسله جبال زاگرس به شمار میرود که زایندهرود و بخشی از شهر اصفهان از بالای آن چشمانداز زیبایی دارد. در ادامه مطلب با فاینداتور همراه شوید تا کمی بیشتر با زیبایی های این جاذبه توریستی مهم شهر یزد و تور یزد آشنا شویم. موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش اصفهان نیز درست کنار کاخ چهل ستون قرار دارد و اگر قبل از رسیدن به میدان نقش جهان کمی در چهار راه پشت ترافیک بمانید، می توانید مجسمه سنگی بزرگ دایناسوری را ببینید که در جلوی ورودی این موزه قرار دارد. سی و سه پل دارای طاقهای سرپوشیده ای است که در دو طرف پل قرار دارند که راه باریکی را برای رهگذران ایجاد کردهاست و شما میتوانید از یک طرف آن رودخانه و از طرف دیگر آن پل را ببینید. اگر به سفرهای علمی علاقه دارید توصیه ما به شما این است که حتماً سفری کوتاه به این موزه جذاب داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این حمام تاریخی و دیدنی با ما همراه باشید. در اتاقهای خانه که حالا به موزه تبدیل شده، زمانی آدمهای مهمی رفتوآمد میکردند و حالا بخشی از وسایل و اسناد و مدارکشان در معرض دید ما قرار گرفته است.

این خانه که توسط شهرداری اصفهان خریداری شده بهعنوان یک خانه موزه در معرض دید عموم قرارگرفته است. انگورستان ملک التجار که در شهر اصفهان قرار دارد یکی از خانههای تاریخی و بسیار زیبا است که در طول تاریخ کاربردهای زیادی داشته است، اما هنوز هم دارای جذابیت بالایی است. اگر به اطراف نقش جهان رفتید حتماً به خیابان شریف واقفی رفته و پس از رسیدن به خیابان ملک و محله شیخ یوسف، سری هم به عمارت انگورستان ملک بزنید. اگر چه میدان نقش جهان خود مانند نگینی جذاب بر انگشتر تاریخی اصفهان می درخشد، اما این شهر زیبا جاذبههای گردشگری دیگری هم دارد که در اطراف این میدان قرارگرفتهاند. در میان خود زرتشتیان لفظ دیگری با نام گوردخمه هم وجود دارد که نمود آن را در تخت جمشید مشاهده می کنیم ، تفاوت دخمه با گور دخمه د راین است که در گور دخمه ها اجساد پس از تجزیه به داخل یک محفظه سنگی برای همیشه به خاک سپرده می شدند و در دخمه اجساد به طور کامل در طبیعت رها می شدند. بنابراین در مسیر بازدید از بازار خان میتوانید از میدان امیر چخماق، موزه آب و بازار زرگرها هم دیدن کنید. در داخل کاخ نیز علاوه بر آثار تاریخی که در غرفههای کوچک و بزرگ این کاخ در معرض دید گردشگران قرار گرفته، می توانید نقاشی های بسیار زیبای دیواری را هم مشاهده کنید. از دید آنها، بیشترین و در عین حال اساسی ترین ساخت و ساز که منجر به گسترش و وسعت کنونی مسجد شده است، در دوران پس از قرن هفتم هجری انجام شده است. این عمارت نیز مربوط به دوران صفویه است. این بازار در سال ۱۰۲۹ هجری قمری (دوران صفویه) در شمال میدان تاریخی امام ایجاد شد که میدان نقش جهان را به میدان عتیق اصفهان مربوط میکند.

در حال حاضر متأسفانه امکان بازدید از داخل آن وجود ندارد، اما در گذشته گردشگران میتوانستند وارد این عمارت دو طبقه شوند و زیباییهای معماری دوران صفوی را با چشم ببینند. نواری میان دو ساختمان هشتی و این اقامتگاه (که عمارت سردر هم محسوب می شود) شکل گرفته است که در راستای محور مرکز قرار دارد. اینجا مکانی بسیار مناسب برای بازدید خانوادههاست و حدودا دو ساعتی هم بازدید آن زمان میبرد. اگر شما هم میخواهید سفری متفاوت را تجربه کنید حتما سری به سایت هالی تور بزنید و در قسمت تور داخلی، تور اصفهان را ثبت نام کنید تا این شهر را متفاوتتر از قبل ببینید. گردشگرانی که از چشمه مرغاب دیدن کردهاند، میگویند برای استقرار در آلاچیقهای رو به چشمه بهتر است چادر مسافرتی با خود ببرید یا پارچهای همراهتان باشد که روی سقف آلاچیق بیندازید و به این ترتیب، آفتاب به شما نتابد. حتما وقت خود را به گونه ای تنظیم کنید که به داخل بناها هم بروید و از دیدن کاشی کاری ها، آجرکاری ها و معماری لذت ببرید. مورچه خورت اصفهانی ها، معماری هنرمندانه دارد و نمادی از فرهنگ و هنر صفویان است. شاه عباس اول در زمان حکومت صفویان و به صورت کاملاً اختصاصی ساخته شد. در این آکواریوم، میتوانید از تماشای بیشاز ۳۰۰ گونه ماهی و آبزی از آبهای شور و شیرین ۵ قاره جهان لذتی تکرار نشدنی را تجربه کنید.

آبزیان آکواریوم اصفهان شامل 5000 موجود زنده است که بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره جهان را در خود جای داده است. بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالیقاپو، مسجد شاه (مسجد امام)، مسجد شیخ لطفالله و سردر قیصریه که علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده، عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان است. بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالیقاپو، مسجد شاه(مسجد امام)، مسجد شیخ لطفالله و سردر قیصریه است که ورودی اصلی بازارچه اصفهان است. این باغ زیبا شامل ساختمان، حوض و آبنماهای بسیاری میباشد که درختان سرسبز و سر به فلک کشیدهای در فضای بین آنها، زینتبخش محیط گشتهاند. در این محراب کاشی کاریهای معرق و مقرنسهای بسیار ظریفی به چشم میخورد. مقرنس کاریهای داخلی، نقشهای هندسی اطراف دیوارها، آجرکاری محوطه اصلی بنا و صحن آسیاب آبی اشکذر که هنرمندی خاصی در خود دارند، مجموعهای بینظیر خلق کردهاند. مغازههای قدیمی و حجرههای اطراف نیز در جای خود بسیار دیدنی هستند و حتما سری به آنها بزنید. کاخ هشت بهشت اصفهان که در زمان خود به عنوان زیباترین کاخ در جهان بر سر زبان ها بود در سال 1080 هجری و در زمان شاه سلیمان صفوی احداث شد. میدان امام در پی همین تصمیم و با مصالح عمارتی قدیمی در باغ نقش جهان ساخته شده و از همین رو نقش جهان نام گرفته است. برخی منابع معتقد هستند در پی رونق کسب و کار در دوران صفوی و شلوغ شدن بیش از حد میدان عتیق (سبزه میدان) تصمیم بر آن شد تا میدان دیگری از نو ساخته و گرداگرد آن حجرههای متعدد قرار دهند.

دومین کلیسای قدیمی شهر اصفهان است و در سال ۱۶۱۳ میلادی در زمان حکومت صفویه توسط یکی از تاجران آن دوران به نام «آوِدیک باباکیان» ساخته شدهاست. گنبد تاج اﻟﻤﻠﻚ ﻣﺴﻠﻤﺎ ﺻﻮرت ﻳﻚ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺟﺪا و ﻣﺴﺘﻘﻞ اﺣﺪاث ﻧﺸﺪه، ﺑﻠﻜﻪ ﻋﻀﻮی از ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺑﻨﺎﻫﺎی ﮔﺴﺘﺮدة ﺣﻜﻮﻣﺘﻲ ﺑﻮده ﻛﻪ در ﺟﻬﺎت ﺟﻨﻮب و ﻏﺮب ﺑﻪ آن ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻮده اﻧﺪ، وﻟﻲ ﻧﻤﺎﻫﺎی ﺟﻨﻮﺑﻲ و ﺷﺮﻗﻲ اﺳﺖ آن از اﺑﺘﺪا آزاده ﺑﻮده است. اهمیت این نقش با علم به این موضوع که بیش از ۲۲ درصد آزادراهها و بزرگراهها در این استان قرار گرفته، پررنگ تر میگردد. به نظر می رسد کاروانسرا در همان زمان تخریب شده است تا میدان را به شکل مستطیلی منظم تر درآورند. مسجد حاجی حسنعلی که از لحاظ وسعت، بسیار کوچک تر از مسجد اصلی ساخته شده است، در بخش شمال شرقی مجموعه مشاهده می شود. در گذشته تمامی ستون ها را با شیشه های رنگی و آینه تزیین کرده بودند. را نشان می دهد. کاوشهای باستانشناسی نشان از آن دارد که احتمالا این مسجد پیش از تسلط اعراب بر این شهر، مرکز مذهبی مهم شهر محسوب میشد و بهصورت یکی از آتشکدههای شهر اصفهان کاربری داشته است. شاه عباس قصد داشت تا قدرت را در مرکز ایران متمرکز کند و بدین ترتیب قدرت خود را به جهان نشان دهد. رنگ این کاشی ها با تغییر نور، مدام عوض می شود و در هر لحظه چهره ای دیگر به خود می گیرد. بازار قیصریه بازاری است در بافت تاریخی اصفهان که عمدتا به صنایع دستی اختصاص دارد و از بزرگ ترین و مجللترین مرکز خرید و فروش در دوران صفویه بوده است.

و خطوط اصلی تقسیمات بنا که ترکیب زیبایی از نقاشی و کاشیکاری و سایر تزئینات متعدد و متنوع هستند این اثر با شکوه را به صورت یکی از بارزترین نمونه های معماری دوران صفویه درآورده است. نمایشگاه دائمی عکس و اسناد قدیمی باغ دولتآباد یزد، با هدف معرفی و حفظ این اثر ارزشمند تاریخی دایر شده است. در سال ۱۰۲۵ هجری قمری، در حالی که هنوز مشغول پیریزی قسمتهای دیگر مسجد بودند، سردر نفیس کاشیکاری معرق آن را به اتمام رسانیدند.عکس از ایرنا (عکاس: کاظم قانع) این مسجد نمونهای ارزشمند از هنر کاشیکاری و حجاری ایران در قرن یازدهم است. ارتفاع این بنای ارزشمند 48 متر است که به دلایل اضافات و الحاقات معماری در هر سو، نمایی متفاوت دارد به گونه ای که از جلوی بنا از میدان نقش جهان دو طبقه، از پشت ساختمان پنج طبقه، از طرفین بنا سه طبقه و با احتساب طبقه همکف به عنوان اولین طبقه، در کل شش طبقه است. استاد محمدرضا و استاد علیاکبر اصفهانی، نام دو تن از معمارانی است که میدان کنونی را طرحریزی نموده و آن را به شکل فعلی بنا نهادهاند. وی در سال 424 هجری قمری درگذشت و در محل فعلی دفن شد. مغازه های کوچکی در میدان هستند که صنایع دستی می فروشند. منبع عکس: seemorgh.comپیش از به قدرت رسیدن دولت صفویه، در محل میدان نقش جهان باغی بزرگ وجود داشت و در بخش میانی میدان، که «در کوشک» نامیده میشد، بناهای نظامی از دوره تیموریان و آق قویونلوها وجود داشت. بر روی هم رفته این نوع طراحی میدان، که از آن با نام میدان ایرانی نام برده میشود و پیوندی از بازار، مرکز پادشاهی و مرکز دینی (مسجد) دیده می شود.

در زمان پادشاهی شاه عباس یکم، سطحی بسیاری از زمین های باغ چراغانی می شد و جشن های شادی و آتش افروزی برپا می گردید. این هتل بسیار باشکوه ۵۰۰ متر با میدان نقش جهان فاصله دارد؛ بنابراین اگر می خواهید پیاده به دیدن جاذبههای دیدنی مانند بازارهای تاریخی میدان، مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه، عمارت چهل ستون و عالی قاپو بروید بهتر است در این هتل شش طبقه اقامت کنید که ۵۲ اتاق دارد و با امکانات بسیار ویژه پذیرای مهمانان خارجی و داخلی است. کاشی های راهپله پیچ در پیچ این بنا هنر را هم چون فرشی به زیر پای انسان جاری کرده است و مینیاتورهای نفیس بر دیوارها و ستون های این عمارت باعث شده است عالی قاپو در زمره آثار باشکوه و بسیار نفیس عصر صفوی قرار گیرد. تالار آینه عمارت چهلسون یکی از مهمترین بخشهای این کاخ است که با نقاشیهای شگفتانگیز و پنجرههای خاتمکاری و سقفی باشکوه تزئین شده است. این عمارت دارای زیرزمین، حیات بیرونی، اتاقهای پس درونی، اتاقهای بازرسی و نظارت و اتاقی مخصوص زهرا خانم دختر ملک التجار میباشد. گاتا ازشیرینیهای مخصوص ارمنیها است. میدان نقش جهان آن قدر پرآوازه است که گردشگران خارجی در بدو ورود به اصفهان حتما سری به این میدان می زنند و سپس راهی دیگر جاذبه های شهر می شوند. بسیاری از کاخ های پادشاهان تیموری و آق قویونلوها و دیگر ساختمان های دولتی در این محل مستقر شده بودند. نقش جهان در دوره های تیموریان و آق قویونلوها، ساختمان های دولتی و کاخ فرمانروایان را در خود جای داده بود. تالار هشت بهشت سازه ای تو در تو می باشد چرا که در طبقه اول آن به راحتی می توانید راه خود را گم کنید و پله ها را آن چنان مخفی ساخته اند که به راحتی نمی توان آن ها را پیدا نمود.

سپس از پدرام میخواهیم نمونههایی در کشورهایی با شهرهای تاریخی را بهعنوان مثال بیان کند که در آنها بخشی از یک خیابان به پیاده راه تبدیلشده باشد و از طرفی دارای قدمتی مانند چهارباغ عباسی باشند. شیب راه پله برای رسیدن به این تراس تند است و شاید برای همه مناسب نباشد اما دیدن چشم انداز زیبا ارزش تلاش برای بالا رفتن از این پله ها را دارد. این عمارت که چندین بار مورد تخریب قرارگرفته، مجدداً بازسازیشده و اکنون بسیار زیبا و خارقالعاده یک پناهگاه امن و آرام برای گردشگران و مسافران است. هم چنین گچ بری ها و نقش و نگارهای "اتاق موسیقی" یا "اتاق صوت" در آخرین طبقه، به این عمارت با شکوه جان داده است. شما در بخش شیشهای میتوانید پرندگان بسیار زیبایی از جمله انواع طوطیها، مرغ عشق و توکانها را ببینید. در سراسر شهر اصفهان هتلها، مسافرخانهها و اقامتگاههای زیادی وجود دارند که بعضی از آنها پشت میدان قرار دارند؛ اما اگر انتخاب شما هتل باشد و بخواهید فاصله هتل شما تا میدان کم باشد، بهتر است هتلهای زیر را انتخاب کنید. تمام تزئینات مجموعه چهلستون در نقاشیها و نگارگریهای آن خلاصه نمیشود. انعکاس ۲۰ ستون بنای چهل ستون در حوض جلوی آن باعث شده تا نام این عمارت به ۴۰ ستون تغییر پیدا کند. این مجموعه بناهایی را در دل خود جای داده است که هر گدام در نوع خود بی نظیر هستند، این بناها شامل مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله، عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه، بازار تفنگ سازها و … این بخش شامل شبستان و بخشی برای انجام مراسمات مذهبی ارامنه در زمانهای خاص میشود. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Rene Gugl)دخمه محوطهای مدور با محیط حدود ۱۰۰ متر در بالای کوه بلندی است که دهها فرسنگ با روستاها و آبادیهای اطراف فاصله دارد.

بر اساس تحقیقات و مطالعات از سنگ یافتهها که سالهای قبل از زیر کاخ چهلستون به دست آمد، به احتمال فراوان کاخی در حوالی میدان نقش جهان و کاخ چهلستون و خیابانهای اطراف از دوره ساسانی در زیر خاک مدفون است که بخش کشف شده احتمالا قسمت کوچکی از آن است. به همین خاطر ممکن است نیاز داشته باشند هتلهای اطراف میدان نقش جهان را بشناسند تا برای اقامت در نزدیکی این میدان اتاق رزرو کنند. کاشی کاری هایی که انواع پرنده ها ، درنده و خزنده برروی آن نقش بسته، از آثار این کاخ بشمار می آیند.از باغ وسیع “هشت بهشت” مقدار زیادی باقی نمانده ولی قصر تاریخی آن هنوز اثر ارزنده و جالبی است.پس از انقلاب پارکی در اطراف آن ساخته شده است.نام های دیگر آن هشت به هشت، هشت در بهشت، باغ بلبل می باشند. این اثر تاریخی که جزو آثار ملی ایران محسوب میشود، معمولاً خلوت است و کمتر کسی پیدا میشود که از آن خبر داشته باشد. مسجد جامع که از آن با عنوان مسجد جمعه یا مسجد عتیق هم یاد میشود، روی معماری بناها و مساجد دیگر ایرانی هم تأثیراتی فوقالعاده داشته است. این ساختمان که -شاه نشین- نامیده میشود، در آن دوره جایگاه بزرگان و امیرانی بوده که برای تماشای مسابقات شنا و قایقرانی بر روی دریاچه مصنوعی به این مکان فراخوانده میشدند. در دوره سوم ، ۷۶۵ تا۷۷۷ هجری قمری شاه نظام الدین کرمانی، که حکمران یزد بود، ایوان مسجد را کاشی کاری و شبستان جنوبی، دهلیز و رواقهای متصل به گنبدخانه، همراه با نمای صحن و بنای مجدد سردر ورودی و پوشش تزئینی آن (که اکنون بیشترین بخش آن از میان رفته است) به پایان رساند.

پیش از پایان ساخت مسجد، سید رکن الدین محمد قاضی از دنیا رفت و شرف الدین علی یزدی در سال ۷۳۲ ساخت مسجد را به پایان رساند. مسجد امام: این مسجد، مهمترین مسجدی است که از دوره صفویان در ایران برجای ماندهاست. مهم ترین مسجد ایران است که در دوره صفویان ساخه شده است. در زمان صفویان با تغییر پایتخت از قزوین به اصفهان، دوران جلال و شکوه این میدان آغاز و محوطه آن محل استقرار ساختمانهای دولتی و کاخ شاه شد.شاه عباس صفوی با هدف گسترش شهر بهسمت قسمت جنوبی آن در حاشیه زایندهرود، با به کار گماشتن معماران ماهری مانند استاد محمدرضا و علی اکبر اصفهانی، بنای اولیه این میدان را پایهگذاری کرد. پس از ورود از دربی بزرگ به طبقه همکف دسترسی دارد که در دوران صفویه به کشیک خانه معروف بوده است. ساختمان مزبور چهار طبقه بوده و تخت شاهی در یکی از اتاقهای طبقه چهارم قرار داشته است. بازار قیصریه در دو طبقه مرتفع ساخته شده که طبقه بالا آن به امور دفتری و بازرگانی اختصاص داشت و در طبقه پایین مغازههای اصناف گوناگون در کنار هم مستقر بودهاند. در میان ایستگاههای خط ۱، دو ایستگاه میدان امام حسین و آزادی، ایستگاههای تقاطعی هست که بهترتیب با خطوط دو و سه تلاقی دارد. یکی از شاهکارهای بینظیر معماری را در محراب این مسجد میتوان مشاهده کرد. با جهانی شدن شهر یزد و بیشتر شدن گردشگرهای داخلی و خارجی به این شهر بازار خان به خاطر معماری و محصولاتی که در آن به فروش میرود مورد توجه بیشتری قرار گرفته.

اینجا در همه ساعات شبانه روز حال و هوای خاصی دارد. اینجا در گذشته میدان اسب دوانی بود و برای مسابقات چوگان از آن استفاده می شد. تکیه و مسجد امیر چخماق در سال ۱۳۳۰ به ثبت ملی رسید. تکیه امیرچخماق یکی از جاذبههای دیدنی مجموعه امیرچخماق یزد که در شرق میدان واقع شده و در سال ۱۳۳۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. درشکه سواری در میدان نفش جهان از مشاغل سنتی اصفهان است که برای جابه جایی گردشگران وتوریست های خارجی و نیز معرفی فرهنگ و آثار تاریخی اصفهان استفاده میشود.میدان نقش جهان در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. بد نیست در ادامه همراه با نیک صالحی شوید تا درباره جاذبه های میدان نقش جهان اصفهان پرداخته ایم. به طور مفصل در مقاله جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اصفهان راجع به دیدنی های نصف جهان صحبت کردهایم، که بازدید از میدان نقش جهان یکی از دیدنی های اصفهان است. در این بین، گچ مدت درازتری نسبت به مصالح دیگر به عنوان یک عامل تزیینی بکار رفته است. در زمان حکومت ظل السلطان این نقاشیها زیر لایهای گچ مخفی شده بود که بعدها توسط کارشناسان مرمت شد. باتوجهبه این که تا چه اندازه برای رسیدن به مقصد خود در این شهر عجله داشته باشید؛ هر یک از مسیرهای رفتوآمدی که معرفی شدند، مؤثر بوده و برای شما مناسب خواهند بود. شما باید یک روز کامل را در میدان بگذرانید. همچنین این میدان در اردیبهشت ۱۳۵۸ و جز نخستین آثار ایرانی میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است. این میدان تاریخی در سال 1313 در فهرست آثار ملی قرار گرفت و جزء نخستین آثار ایرانی بود که در سال ۱۳۵۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید. میدان نقش جهان با نام تاریخی میدان شاه نیز شناخته می شود که پس از انقلاب در سال ۵۷ به نام میدان امام نامگذاری شد.این میدان در در مرکز شهر اصفهان قرار دارد و جز مهمترین جاذبه های این شهر و کشور می باشد و در فهرست آثار ملی قرار دارد.

در طول دورههای گذشته طاقهایی در اطراف میدان برای محافظت از بناها ایجاد کردند که با مرور زمان به حجرههای امروزی بدل شده است.میدان نقش جهان اصفهان علاقهمندان زیادی در همه جهان دارد و در هشتم بهمن ماه سال ۱۳۱۳، این مجموعه عظیم تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی اطراف اصفهان با نام آبشار نیاسر شناخته میشود. یک مکان خوب برای خرید و جاذبه ای دیدنی برای کسانی که میراث، هنر و معماری را تحسین می کنند. سیتی سنتر برای خرید کامل خوبه و فروشگاه های زیادی هم داره. برای سفر به اصفهان، از هرشهری که هستید، بهترین و سریعترین راه، خرید بلیط هواپیمای اصفهان از پته است. به همین دلیل تصمیم گرفت تا با انتصاب نقشی جدید به اصفهان، مکانی هم برای برگزاری مراسمهای ملی ایجاد کند و به این ترتیب طرح ساخت میدان نقش جهان با ساختمانهای پیرامون آن پایه ریزی شد. این کتیبه از حکیم محمد داوود به عنوان بانی ساخت مسجد و همچنین از شاه عباس دوم نامبرده شده است. مسجد جامع قدیم که بانی آن گرشاسب بن على بن فرامرز بن علاء الدوله کالنجار (کالیجار، ۵۰۴-۵۲۷ هجری) از دودمان کاکوئیان آل بویه است، در جهت غربی مسجد عتیق بنیان نهاده شد و دارای یک گنبد خانه و یک یا چند ایوان بود که دختران فرامرز بن علی کاکوئی شبستان و مقبرهای در جوار آن احداث کردند”(حاجی قاسمی، ۱۳۸۳، ۱۶۹). مانند بسیاری از جاذبه های اصفهان، کلیسای جامع وانک در زمان حکومت شاه عباس دوم ساخته شد که در سال 1598 پایتخت امپراتوری ایران را از قزوین به اصفهان منتقل کرد. مسجد جامع عباسی (مسجد شاه عباس)، مهم ترین مسجد تاریخی اصفهان است که در دوران صفوی ساخته شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.