چگونه روستای فیلبند خود را بدست آوریم

۴۶۱ بازديد

 

Practice illustration photoshop روستای جواهرده در ارتفاعات ۲ هزار متری البرز و ۲۷ کیلومتری شهرستان رامسر واقع شده است. دشت زیبای دریاسر در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دو هزار واقع شده است و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف ایران است. شهر املش از شهرهای قدیمی ایران محسوب میشود و قدمت آن به زمان شاه عباس صفوی برمیگردد. در این مطلب سعی کردیم که یک راهنمای کامل برای سفر به جاده ی اسالم به خلخال را خدمتتان ارائه دهیم. با ۱۰ کیلومتر رانندگی به سمت غرب، خودتان را در استان اردبیل پیدا میکنید و از آنجا هم تا شهر خلخال راه زیادی نیست. این عبارت میتواند برای هر جادهای به جز جاده اسالم به خلخال صدق کند. دسترسی به این غار تنها با تجهیزات کامل امکان دارد. اجاره ویلا در سیاهکلرود و مناطق اطراف: امکان اجاره ویلا در سیاهکلرود، روستاهای اطراف و چابکسر وجود دارد. در داماش، امکان کشاورزی وجود ندارد؛ زیرا این روستا با موقعیت کوهستانی و شیبدار، فاقد زمینهای هموار مناسب کشاورزی است. ۵- عدم وجود آلودگیهای هوا، آلودگیهای صوتی و سایر آلودگیهای زیست محیطی. در تعاریف مردم محلی به تونلی درون این قلعه اشاره میشود که انتهای آن به روستای نیاسته که در پایین مارکوه قرار دارد ختم میشده و درگذشته سربازان برای خروج یا ورود اضطراری از آن استفاده میکردند که البته با تحقیقات انجامشده مشخصشده که این امر صحت نداشته و چاله موجود در قلعه به دلیل عدم دسترسی مستقیم قلعه به آب، کاربرد سرد آب داشته و تونل نیست.

مردم محلی از آن به عنوان یک روش درمانی استفاده میکنند. در این روستای جالب، از حیاط و پشتبام خانهها به عنوان پیادهرو استفاده میشود. اگر به بازدید از اماکن مذهبی علاقه مند هستید، می توانید از مقبره شاه یحیی در چکاد قله سماموس نیز دیدن کنید. از داخل جنگل صدای دلنشین جریان رودخانه شنیده می شود. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگهای کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شدهاند و آب کمی از لابهلای این سنگها در جریان است. در این جنگل آلاچیق ها، کافه های کوچک، باربکیوها و سرویس های بهداشتی وجود دارند و مسافران می توانند به راحتی در این منطقه به استراحت و رفاه بپردازند. در اواخر بهار و تابستان هوای بسیار خوب و سرد بر منطقه حاکم می شود و زمان بسیار مناسبی برای بازدید از روستا است. پیشنهاد ما این است برای لذت بردن هرچه بیشتر از آب و هوای منطقه در اواخر خرداد و سه ماه تابستان به روستای جواهرده رامسر سفر کنید. ما همگی نگران بودیم . از هتل گرفته تا کرایهی خانههای اجارهای بومی ماسوله و همینطور کمپینگ در پارک جنگلی ماسوله همگی از گزینههایی است که گردشگران بسته به علاقهی خود میتوانند مکان اسکان موقت خود را انتخاب نمایند. اشعار آقای فریدون محمودی که در این نوشته میآید تا آنجا که فونت فارسی اجازه میدهد به خط لور برگردانده شدهاند. در اولین مظهر زیر تخته سنگی شما می توانید یک کتبیه کوچک به ابعاد ۱۵ در ۲۰ سانتی متر پیدا کنید که بر روی آن با خط عربی نوشته ای مربوط به سال ۱۰۳۵ هجری وجود دارد!

هتل های جواهرده رامسر را از کدام سایت می توانید ارزان تر رزرو کنید؟ همچنین، جهت تفریح می توانید سوار قایق های پدالی شده و در دریاچه بچرخید. شهر کلاله مرکز این شهرستان است.وبه عنوان سومین شهر بزرگ استان شناخته می شود. شهر نوشهر پس از چالوس و تنکابن سومین شهر پرجمعیت غرب مازندران محسوب می گردد.شهرستان نوشهر یکی از مهم ترین مقاصد استان مازندران است دارای منابع طبیعی و آثار باستانی متعددی است و بخش زیادی از مسافران به این شهرستان می روند. از همان لحظه ای که در مسیر روستای جواهرده رامسر به حرکت می افتید، جذابیت و زیبایی مقصد را احساس می کنید. در مسیر رامسر به سمت روستای جواهرده رفته رفته پوشش گیاهی انبوه جایش را به مراتع و چمنزارها می دهد. روستای ماسوله در گیلان :در این مقاله می خواهیم همه چیز درباره تاریخچه ماسوله، معماری این روستا، امکانات و جاذبه ها، راه های دسترسی و البته بهترین زمان برای بازدید از آن را مرور کنیم. مسیر دسترسی به روستای جواهرده واقعا زیبا است و هوش از سر هر مسافری را می برد. گردشگران در بازدید از روستای جواهرده از این مسجد ۷۰۰ ساله هم بازدید می کنند. جاذبه های این منطقه باعث شده تا گردشگران زیادی در تمام فصول گرم و سرد سال به این منطقه سفر کنند و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند. پل ورسک یکی از مهمترین پل های راه آهن سراسری ایران است که به عنوان یک شاهکار معماری از آن یاد می شود. پوشش گیاهی این جنگل را نیز درختانی مانند انجیلی، ممرز، لرگ، توسکا، افرا، بید، بلوط، خردمندی و شیردار تشکیل می دهند. اما بیشترین نوع ماهی گل را ماهی سفید رودخانه ای تشکیل می دهد.

در فصل بهار رنگ آمیزی کوه با گل های خودرو بویژه گل های شقایق شما را مشعوف می سازد و شگفت زده خواهید شد. سفر به مناطقی که دارای آبشار است یکی از این سفرهاست که می تواند کوله باری پر از تجربه های حیرت انگیز و شگفت آور برای شما به ارمغان آورد. این روستا در فاصله 34 کیلومتری از شهر فومن است و با ماشین در کمتر از یک ساعت می توان به آن رسید. در طول مسیر به آبشارهای فصلی و دائمی متعددی می رسید که هرکدام جذابیت خاصی دارند. این روستا در ارتفاع دو هزار و 700 متری از سطح دریا واقع شده است به همین خاطر در این روستا می توانید شاهد پدیده طبیعی اقیانوس ابر باشید که یکی از زیباترین پدیده های طبیعی محسوب می شود. می توانید در صورت مجهز و حرفه ای بودن به جنگل نوردی و قله نوردی در این منطقه بپردازید. اگر بخواهیم آدرس دقیق پارک را بیان کنیم می توانی گفت که در ابتدای مسیر لاویج به سمت به سمت آمل قرار دارد، اگر از سمت مرکز شهر آمل به این منطقه حرکت کنید در فاصله 5.5 کیلومتری از چمستان میتوانید تابلوی راهنمای پارک جنگلی کشپل را مشاهده کنید که یک مسیر فرعی به دل جنگل را نشان می دهد. از تهران تا ابتدای جاده فرعی فیلبند ۱۴۰ کیلومتر است و از ابتدای این جاده فرعی، ۳۰ کیلومتر تا روستای فیلبند راه دارید؛ اما طی کردن این مسافت در حدود یک ساعت زمان می برد.

به دست آوردن تاریخ دقیق در مورد دیوار گرگان امری دشوار است زیرا نام هخامنشیان، ساسانیان، اشکانیان و حتی مادها در میان کتب کارشناسان به چشم می خورد. کارشناسان امر بناها و اماکن تاریخی هر شهری را نقطه عطفی برای درآمدزایی پایدار و رونق گردشگری همان منطقه میدانند که باید نهایت بهرهبرداری را از آن برد چراکه این آثار ظرفیتهای علمی و گردشگری محسوب میشوند. در شمال ایران جاذبه های طبیعی جذاب فراوان هستند و بازدید از تک تک آن ها واقعا ارزش دارد. روستای پلکانی ماسوله در ایران که امروزه به نام شهر ماسوله نامیده می شود، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری رشت و یکی از معروف ترین نمونه های معماری پلکانی جهان است. پیاده روی در طبیعت: یکی از بهترین کارهایی که می توان در طبیعت انجام داد، پیاده روی و استشمام هوای تازه می باشد. یکی از غذاهای اصلی که در این منطقه یافت میشود گوشت تازه برای کباب کردن روی آتش است که برای اهل کباب یکی از بهترین جاذبههای این منطقه به شمار میرود. برای کمی فعالیت و تحرک بیشتر می توانید به سمت قله های مرتفع و سربه فلک کشیده روستای جواهرده بروید. روزانه چندین و چند قطار از مبدأ تهران و به مقصدهای ساری یا گرگان (و بالعکس) از روی این پل عبور می کنند.

همچنین، مناظر سرسبز و آبشار جاری و هوای پاکیزه از دیگر دلایلی هستند که گردشگران روستای جواهرده رامسر را برای تفریح و سفر انتخاب می کنند. اما در این قسمت با ذکر مسیر دسترسی جنگل دالخانی می تواند به راحتی به این جنگل برسید. متاسفانه بیشتر قسمتهای قلعه از بین رفته و تنها بقایای اتاقها و پلکانی که مسیر دسترسی به برج شرقی و جنوب غربی بود، بهجا مانده است. هادیان به خنده میگوید: «اینها مشکلات این شغل است.» اگر ۵ سال به عقب برگردیم، یعنی زمانی که امید ۲۲ ساله و دنبال شغل بود، آیا باز هم سراغ همیار شدن میرفت؟ دو بخش اندرونی و بیرونی دارد و در بخشهای مختلف آن نیز، هنرهای تزئینی زیبا و چشمنواز دوران قاجار مانند، گچبریها، ارسیها و شیشههای رنگی به چشم میخورد. به هر حال ماسوله در حدود 65 کیلومتری غرب رشت قرار دارد. به هر حال، اهالی ماسوله حدود ۶ قرن است که در شهر فعلی زندگی میکنند؛ اما بناهای زیبای این شهر آنقدرها هم عمر زیادی ندارند و در نهایت به دوران زندیه مربوط میشوند. اما باید بدانید این تبلیغات در جوار جنگل دالخانی و مربوط به رامسر و روستاهای مجاور جنگل دالخانی خواهد بود. مسجد آدینه از زمان ساختش تا به امروز توسط بلایای طبیعی آسیب های فراوان و متعدد دیده اما اصلی ترین و فجیع ترین آن ها مربوط به زمانی است که صاعقه به درخت زبان گنجشک کنار مسجد اصابت کرده بوده و باعث آتش سوزی کل مسجد شده بوده است. این روستا پس از پشت سر گذاشتن دو حادثه آتش سوزی هم اکنون بازسازی شده و در ورودی روستای جواهرده قرار دارد. در میان جاهای دیدنی و تفریحات رامسر این منطقه شهرت و محبوبیت بالایی دارد. معماری ماسوله در جمله بسیار معروف «پشتبام خانه پایینی، حیاط خانه بالایی است» توصیف میشود.

این آبشار در قسمت بالایی پارک ملی گلستان واقع شده است که دارای ارتفاعی برابر با 19.5 متر می باشد. برای رسیدن به فیلبند راه های مختلفی وجود دارد که بعضی از این جاده ها نیاز به آشنا بودن به مسیر دارد مانند جاده ای که از بابل به روستای فیلبند می رسد. انسان با دیدن زندگی این مردم برای لحظه ای هم که باشد دوست دارد جای آن ها باشد و مانند آن ها بی هیچ دغدغه ای به زندگی اش ادامه بدهد و شاد باشد. بعد از امامزاده قاسم جاده را به سمت هلو کوه ادامه دهید از اینجا به بعد مسیر زیباتر ولی به صورت مارپیچ میشود. عنوان این جنگ نجات اماکن متبرکه دینی خودشان از چنگال مسلمین بود ولی درواقع هدف اصلی آن جز یغما و غارت گری چیز دیگری نبود چنان که کشور بیزانس و قسطنطنیه را که در سر راه آنها واقع و در آن زمان یک کشور مسیحی بود بباد غارت گرفتند. مسیر چند ساعته دیدنی و منحصر به فرد رسیدن به ییلاق کوبار یا کوه روباه با وجود شیب تند بخشی از مسیر ولی مناظری بکر و جذاب برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت و پیاده روی برای علاقمندان به طبیعت است. تأمین قسمتی از نیاز آب شرب تهران احداث گردیدهاست؛ که برای نیل به اهداف فوق تونلهای آبرسانی به طول ۱۱۰۱ متر با قطر ۵ متر و حداکثر ظرفیت ۱۴۰ متر مکعب در ثانیه ساخته شده و تونل آبرسانی دیگری با حداکثر ظرفیت ۵/۱۸ متر مکعب در ثانیه آب مورد نیاز نیروگاه کلان را انتقال میدهد. در وسط سومه یک کوره خواهید دید که برای پختوپز و تامین گرما مورد استفاده قرار میگیرد. یک چشمه ای هم در جنگل صفارود وجود دارد که مردم محلی از آب آن برای نوشیدن استفاده می کنند.

در فصل های تابستان و بهار میزان بارش زیاد نیست و به همین دلیل می توان به راحتی به این منطقه سفر کرد و از جاذبه هایی که در آن وجود دارد، دیدن کرد. از شخصیتهای معروف ماسوله میتوان به غلامعلی بابا ماسوله (از یاران نزدیک میرزا کوچک خان جنگلی در نهضت جنگل)، دکتر فاروق خارابی ماسوله (بنیانگذار رشتهی علوم اجتماعی در دانشگاه گیلان)، دکتر بهزاد خارابی ماسوله (برندهی جایزهی علمی در سال ٢٠١۵ به دلیل تحقیق بر روی سرطان خون از سوی بنیاد علمی یونگ در هامبورگ) و عظیم نصیری ماسوله (مدیر رستوران ماسوله در شهر شیکاگوی آمریکا) اشاره کرد. ارتفاع بالاترین قسمت شهر تا پایینترین خانه آن به ۱۰۰ متر میرسد که در نوع خودش نظیر ندارد. صحنه این مرداب آنقدر چشمنواز است که تا مدتها یاد و خاطره آن در ذهن شما میماند. از حق نگذریم حتی کلبههای روستاییها هم بخشی از زیباییهای این منطقه هستند و نبود آنها بخشی از این پازل زیبا را ناقص میکند. در دیگر شهرهای کوهستانی ایران هم معماری پلکانی را میبینیم اما ماسوله با همه آنها تفاوت دارد. البته روستاهای پلکانی دیگری نیز در ایران وجود دارد مانند سر آقا سید که در تراویتال می توانید در مورد آنها مطالعه کنید. این روستای زیبا به قدری طبیعت زیبایی دارد که نه تنها همه را به خود جذب می کند، بلکه هر چند بار هم به آن سفر کنید، هرگز تکراری نمی شود.

در تور طبیعت گردی در گیلان نه تنها از جاذبه های طبیعی این شهر بلکه از طبیعت ماسوله نیز می توانید امتیاز زیادی کسب کنید. ماسوله یکی از بهترین پیشنهادات نه تنها برای تابستان بلکه زمستان است. اگر میخواهید تابستان به فومن بروید، بهتر است راهی ییلاقاتی مثل زودل سر، آندره، کوربار و… دیدنی های ماسوله به معماری و بناهای تاریخی محدود نمی شود. این روستا آنقدر زیباست که ما نیز بنا داریم بهعنوان یکی از جاهای دیدنی اطراف گرگان به آن سری بزنیم. برای آشنایی بیشتر با روستای ماسوله با ما در تراویتال همراه باشید. در سفر به روستای جواهرده رامسر حتما همراه خود لوازم پیک نیک و خوراکی داشته باشید تا در محل مناسبی پیک نیک کرده و کنار دوستان و خانواده به استراحت و تفریح بپردازید. روستای جواهرده رامسر به "اقیانوس ابر" معروف است. البته، روستای جواهرده از توابع دهستانی به نام "سخت سر" بوده و دربرگیرنده روستاهای دیگری چون لپاسرک، گاو رمک، دریاچشته، سفید تمشک و سلمل است. لطفا تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر راجب این این آبشار، کافی است که مجله مستر بلیط را تا انتها همراهی کنید؛ زیرا ما همه موضوعات و جزئیات آبشار را برای شما شرح می دهیم.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اجاره ون برای شمال وب سایت خود باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.