ویژگی تخت دو نفره

۵۱۰ بازديد


تخت خواب یکی از عناصر اصلی دکوراسیون اتاق خواب است که تاثیر زیادی در ظاهر آن دارد. بنابراین علاوه بر یادآوری راحتی آن که خواب با کیفیتی را برای ما به ارمغان می آورد، باید به ظاهر آن نیز توجه کنیم تا دکوراسیون معمولی اتاق خواب را فراهم کنیم. برای آشنایی با ویژگی های تخت دو نفره استاندارد با ما همراه باشید.

خواب راحت و با کیفیت مهم ترین نیاز همه افراد است، یک تخت خواب مناسب و استاندارد می تواند تا حد زیادی در راحتی استراحت ما تاثیر بگذارد. به همین دلیل باید در انتخاب و خرید تخت خواب های دونفره و یک نفره دقت کنید و به نکات مهم توجه کنید.

پایه تخت محکم

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب تخت دوم مناسب، استحکام تخت است. پایه باید وزن ثابت تشک را بدون خم شدن، ضعیف شدن، ترک خوردن یا شکستن تحمل کند. از طرفی وقتی فردی در آنجا می نشیند، این زیرسازی علاوه بر وزن تشک باید وزن فرد را نیز تحمل کند.

در این زمینه، موضوع بعدی این است که آیا کف جک شده است یا خیر. کف های توکار نیاز به فونداسیون را از بین می برد و فضای زیر تخت و البته دسترسی آسان به انبار را فراهم می کند.

شایان ذکر است که قیمت تشک با درج اضافه بالاتر از آن است که درج نشده است و مهم ترین نکته ای که در این قسمت مطرح می شود اطمینان از کیفیت و دوام این درج های اضافه می باشد.

پشتی برای تخت مناسب است

هنگام انتخاب تخت مناسب، پشت تخت یا تاج تخت مهم ترین جنبه برای تعیین مدل تخت است. این قسمت را می توان به روش های مختلف طراحی کرد و شکل های متفاوتی داشت.

اما در خرید تخت دونفره جدا از مدل و زیبایی باید به چند نکته مهم توجه کرد تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

از آنجایی که اکثر افراد در مقطعی به پشتی تخت تکیه می دهند، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید به این نکته توجه کنید که تاج های برجسته و زاویه دار هنگام خرید می توانند کار را برای شما سخت کرده و خواب شما را مختل کنند. بلند شدن از رختخواب  تانیل چوب می تواند برای شما خطرناک باشد زیرا احتمال ضربه به سر وجود دارد. double


بنابراین در هنگام خرید تاجی را انتخاب کنید که تا حد امکان صاف و بدون زاویه باشد. از این نظر تخت هایی با تاج های پارچه ای، مخملی و چرمی مناسب تر به نظر می رسند. علاوه بر این نکات، سعی کنید تختی را با پشتی بلند انتخاب کنید تا برای تکیه دادن به آن دچار مشکل نشوید.

ارتفاع مناسب تخت های دو طبقه

تخت های دوطبقه معمولا برای اتاق کودک و نوجوان استفاده می شود و اگر فضای کافی برای دو تخت مجزا وجود نداشته باشد از دو تخت یک نفره که روی هم قرار گرفته اند ساخته می شوند.

ارتفاع این نوع تخت ها بین 75 تا 170 سانتی متر و ارتفاع بین دو طبقه بین 37 تا 98 سانتی متر است.

در واقع استفاده از این تخت ها برای کودکان زیر 6 سال مناسب نیست و حتی یک مدل ایمن هم نمی تواند محافظت کافی از کودک شما داشته باشد، پشتیبانی نمی شود.

جابجایی آسان

یکی از سخت ترین کارها چیدمان و جابجایی تخت است. مواد مورد استفاده باید سبک و حمل آسان باشد. اگر تصمیم دارید تخت خود را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کنید یا به مکانی جدید بروید، بسیار مهم است.

رنگ تخت

به یاد داشته باشید که اتاق خواب یکی از مهمترین بخش های خانه شماست. بدون توجه به رنگ هایی که دارد و یا چیزهایی که با آن ها همراه خواهد شد، فضای داخلی خانه شما را کاملا زشت جلوه می دهد. پس در انتخاب تخت دو نفره بهتر است به رنگ و بافت آن توجه کنید.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید سن و جنسیت شخصی است که از تخت استفاده می کند. اگر برای یک فرد مسن تخت می خرید، رنگ های تیره اغلب مناسب تر به نظر می رسند. اما اگر تخت برای اتاق کودک و نوجوان آماده شده است، قطعاً توصیه می شود از رنگ های شادتر و متناسب با جنسیت آنها استفاده کنید. البته در این انتخاب باید رنگ محیط، مبلمان و دیوارها را نیز در نظر گرفت.

اگر تخت جهیزیه عروس روسی می خرید کمی متفاوت خواهد بود. و در این صورت علاوه بر سلیقه هر فرد که بالاتر از همه است، سازگاری رنگ تخت با وسایل دیگر باعث تاثیرگذاری بیشتر آنها می شود.

به هر حال اگر اتاق خواب شما کوچک است پیشنهاد می شود رنگ های روشن را انتخاب کنید تا محیط بزرگتر و بازتر به نظر برسد، سفید بهترین انتخاب است و به راحتی با رنگ های دیگر چیدمان می شود.

از طرفی رنگ قهوه ای جدا از زیبایی خاصی که دارد هرگز از مد نمی افتد.

قیمت تخت دونفره

عوامل مختلفی در قیمت تخت خواب دو نفره تانیل چوب موثر است. با این حال پیشنهاد ما این است که تا جایی که ممکن است از فروشگاه های معتبر چنین اجناس نسبتاً گران قیمت و بزرگی را برای منزل خود خریداری کنید و سعی کنید اجناس متناسب با بودجه خود را پیدا کنید و ذهن خود را مشغول کنید. امروزه طراحان و سازندگان از مدل ها و سبک های متفاوتی استفاده می کنند.

برچسب ها: قیمت تخت دونفره امکانات تخت دونفره رنگ تخت تخت چوبی ساده خرید تخت دونفره مرکز فروش تخت در تهران تخت دو نفره 160 فروش تخت قد مناسب تخت دونفره تخت دخترانه مدرن تخت بلند مرتبه

آیتم های مرتبط:

یک تخت راحت در اتاق خواب

ویژگی های تخت برای سنین مختلف مناسب است

خرید یک تخت ساده و راحت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.