فرق کارتریج طرح و کارتریج اصل

۶۵۸ بازديد

تفاوت بین طرح اصلی و طرح طراحی

کارتریج ها یکی از اساسی ترین و حیاتی ترین قطعات مصرفی پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هستند. اما تهیه و خرید آنها همواره یکی از دغدغه های اصلی کاربران بوده است. اگر نمی دانید کارتریج طراح چیست و چه تفاوتی با کارتریج اصلی دارد، ادامه مقاله را تا حد امکان با دقت بخوانید. در این مطلب در مورد انواع کارتریج طراح و کارتریج اورجینال و نحوه تشخیص آنها از یکدیگر و همچنین مزایا و معایب هر کدام صحبت کردیم. پس تا آخر با ما باشید.


کارتریج اصل چیست؟

کارتریج اصلی یا OEM (Original Equipment Manufacturer) کارتریج کارتریجی است که توسط یک تولید کننده بزرگ چاپگر تولید می شود. کارتریج اصلی با کیفیت و دقت بالایی تولید می شود و سازندگان معتقدند که این کارتریج بهترین راه حل برای اطمینان از بالاترین کیفیت چاپ و بهترین عملکرد چاپگر است. مارک های اصلی چاپگر، کارتریج، تونر و فیبر محصولات خود را تولید می کنند. یعنی کارتریج اچ پی ساخت اچ پی، کارتریج کانن ساخت کانن و کارتریج سامسونگ ساخت شرکت سامسونگ است.


مزایای کارتریج اصلی

طبق گفته سازندگان این محصول، کارتریج های اورجینال پس از تست های فنی فراوان ساخته می شوند و به همین دلیل امکان ایراد بر روی آنها بسیار کم است. در متن زیر به 6 مزیت استفاده از کارتریج اورجینال با توجه به اعتقادات سازندگان آن پرداخته ایم:

1- از جوهر، تونر و قطعات با کیفیت بالا برای ساخت کارتریج جوهر اصل استفاده کنید

2- ارائه چاپ با کیفیت و عالی

3- سازگاری 100% با دستگاه های هم برند

4- پس از استفاده از کارتریج اصلی از صحت چاپگر اطمینان حاصل کنید.

5- قطعه را با چاپگر شناسایی کرده و خطاهای نصب را بیابید

6- عمر پرینتر را افزایش دهید


بزرگترین عیب کارتریج اصلی

بزرگترین و قطعا تنها مشکل کارتریج اصلی که باعث می شود برخی از کاربران از خرید کارتریج اصلی منصرف شوند، قیمت بالای این قطعه است. اکثر کاربران چاپگر هر روز با پشته هایی از اسناد و مدارک برای چاپ سروکار دارند. در آن صورت قیمت بالای کارتریج اصلی می تواند بر تصمیم این افراد برای استفاده از کارتریج اصلی تاثیر بسزایی داشته باشد. به خصوص زمانی که امکان تهیه نمونه های مشابه با هزینه بهتر وجود داشته باشد.

گاهی اوقات این تصور وجود دارد که قیمت بالاتر کارتریج اصلی تنها به دلیل شهرت و اعتبار برند سازنده است و کارتریج طراح نیز می تواند همین کار را برای کاربران انجام دهد. اما آیا این فرض درست است و آیا می توانید از الگوهای طراحی برای صرفه جویی در هزینه استفاده کنید؟ برای درک پاسخ این سوال، بیایید مفهوم طراحی کارتریج را درک کنیم.


کارتریج های طراحی اینطور نیست؟

کارتریج های دیزاینر به کارتریج هایی اطلاق می شود که توسط سازندگانی غیر از برند اصلی تولید می شوند. طراحی و مشخصات این کارتریج ها شباهت زیادی به کارتریج های اصلی و بعضاً با کیفیت دارند. سازندگان کارتریج طراح تمام قطعات کارتریج خود را می سازند و سعی می کنند آن قطعات را با مارک های مختلف چاپگر مطابقت دهند.

این تصور در بین مصرف کنندگان وجود دارد که کارتریج های طراح تقلبی هستند و کیفیت چاپ پایینی دارند، که کاملاً درست نیست. زیرا انواع کارتریج های دیزاینر از نظر کیفیت و ظرفیت دارای سطوح مختلفی می باشند و تنها موضوع مهمی که در هنگام خرید کارتریج طراح باید به آن دقت کنید خرید از یک فروشنده معتبر است.

هنگام خرید کارتریج چاپگر، به یاد داشته باشید که اگر به یک فروشنده معتبر مراجعه کنید و جوهرهای طراح درجه یک تهیه کنید، نه تنها کیفیت کارتریج اصلی را خواهید داشت، بلکه می توانید از این قطعه در طیف وسیعی از چاپگرها استفاده کنید. ; زیرا رنگ های طرح ممتاز با چاپگرهای مختلف سازگار بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.


مزایای استفاده از کارتریج های طراح

اگر کارتریج های طرح خود را از یک مرکز معتبر خریداری کرده اید، می توانید از بیشتر مزایای کارتریج اصلی بهره مند شوید و در عین حال هزینه کمتری برای خرید خود بپردازید. هزینه استفاده از کارتریج طراحی حداقل 50 درصد کمتر از هزینه کارتریج اصلی است. این بدان معناست که چاپ با کیفیت بالا را با هزینه کم تجربه خواهید کرد.

یکی دیگر از مزایای میز طراحی این است که در زمان صرفه جویی می کند. داشتن بهترین جعبه های طراح که با بسیاری از چاپگرهای قدیمی و جدید سازگار است، استرس شما را برای یافتن جعبه مناسب کاهش می دهد و زمان کمتری برای خرید مناسب می گیرد.

معایب استفاده از سیستم های طراحی

خرید کارتریج چاپگر از منابع نامعتبر می تواند باعث ایجاد مشکل در چاپگر شما شود. پکیج های بی کیفیت ارائه شده توسط این مراکز با ارائه بدترین و کم کیفیت ترین چاپ ها، احتمال آسیب دیدن چاپگر را تا حد زیادی افزایش داده و هزینه های هنگفتی را به همراه دارد.

مهمترین دلیلی که کاربران را برای استفاده از کارتریج طراحی نگران می کند آسیب دیدن چاپگر است. بارها شنیده اید که اگر چاپگر شما مشکل دارد و از کارتریج طراحی استفاده می کنید، نمی توانید از پوشش گارانتی استفاده کنید. اما واقعیت این است که هیچ برندی نمی تواند گارانتی شما را بدون بررسی مشکل چاپگر و استفاده از کارتریج طراحی باطل کند.

نمایندگان فروش برند باید بتوانند دخالت کارتریج طراحی را در آسیب به چاپگر تأیید کنند و تنها در این صورت از خدمات گارانتی خودداری می کنند. البته فراموش نکنید که احتمال مشکل در کارتریج در چاپگر بسیار کم است.


3 راه برای تشخیص کارتریج های اصلی از کارتریج های طراح

بهتر است هنگام خرید کارتریج، نیازها و مصرف خود را با فروشنده در میان بگذارید. همچنین، قبل از خرید، در مورد کارتریج های مورد نیاز خود اطلاعات کافی کسب کنید. دانستن کافی در مورد کارتریج هایی که با چاپگر شما سازگار هستند می تواند به شما در خریدهای آینده کمک کند. به هر حال، شما باید بتوانید کارتریج اصلی را از کارتریج طراحی تشخیص دهید. برای تشخیص کارتریج های اصلی از کارتریج های طراحی می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

1- در عملکرد عالی کارتریج های اصلی شکی نیست; اما اگر کارتریج شما در طول فرآیند چاپ با مشکل مواجه شد و کیفیت چاپ مورد انتظار را ارائه نکرد، می توان آن را به عنوان یک کارتریج طراح تولید شده توسط یک تامین کننده نامعتبر در نظر گرفت و در نتیجه کارایی بسیار پایینی دارد.

2- روی کارتریج اصلی برند شرکت که سازنده اصلی است حک می شود. این زمانی است که هولوگرام این شرکت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و ویژه بر روی بسته بندی قرار می گیرد. نام سازنده و تامین کننده نیز روی کارتریج طراحی ذکر شده است. اما هولوگرام کیفیتی مشابه نوع اصلی ندارد.

هولوگرام کارتریج HP اصل

3- کارت اصلی قیمت بسیار بالایی دارد و همانطور که بارها شنیده ایم شرکت های ارائه دهنده تجهیزات اداری کاهش قیمت تجهیزات خود را با فروش لوازم جانبی گرانتر جبران می کنند. اما قیمت کارتریج طراحی شده نسبت به نوع اصلی بسیار پایین و حدود 50 درصد می باشد.


چرا استفاده از کارتریج طراحی خوب است؟

همانطور که بارها در این مبحث تاکید کرده ایم، طراحی کارتریج ممتاز می تواند به اندازه کارتریج اصلی قابل اعتماد باشد. البته به شرطی که از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. بد نیست بدانید که برخی از انواع طرح های کارتریج موجود در بازار دارای استانداردهای برندهای مطرح مانند اچ پی بوده و مورد تایید غول های این حوزه می باشد. موارد زیر مهمترین دلایلی هستند که چرا می توانید از طرح های کارتریج درجه یک برای دستگاه های چاپ استفاده کنید:

کفی طراحی با قیمت مناسب در مقایسه با کفی اصلی

استفاده از کارتریج های جوهر طراحی شده بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه های چاپ است. این کارتریج ها هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند زیرا جوهر بیشتری نسبت به کارتریج های اصلی دارند.


ساخت کارتریج و کارایی قابل قبول

فرمولاسیون جوهر و تونر مورد استفاده در کارتریج های طرح برتر به قدری به کارتریج های اصلی نزدیک است که هر گونه تفاوت در کیفیت تصویر را می توان از بین برد. ارزش و کارایی مشابه نسخه اصلی را به شما می دهد. قیمت پایین تر و کیفیت چاپ قابل قبول دلیل اصلی انتخاب کارتریج های طراح به جای کارتریج های اصلی است.


نمونه ها را با استفاده از کارتریج های اصلی و کارتریج های سازگار چاپ کنید

برخی از کاربران ممکن است نگران خشک شدن جوهر و گرفتگی طراحی کارتریج باشند. در کارتریج اصلی از مواد شیمیایی برای جلوگیری از این کار استفاده می کنند. اما باید بدانید که حتی با این مشکل نیز می توانید از برنامه کارتریج پریمیوم استفاده کنید. برای جلوگیری از این آسیب کافی است از کارتریج اصلی سه یا چهار برابر استفاده از کارتریج طراح استفاده کنید.


کارتریج طرح دارای گارانتی معتبر می باشد

کارتریج های طراحی درجه یک شانس بسیار کمی برای خطا و نقص دارند. اما داشتن گارانتی معتبر باعث آرامش خاطر می شود. کارتریج های طرح ممتاز با گارانتی معتبر به کاربران ارائه می شود و این موضوع یکی از نقاط قوت عمده آنها محسوب می شود.


آخرین کلمه

خرید یک کارتریج درجه یک می تواند گزینه ارزان تری نسبت به اصل باشد. امیدواریم با مطالعه این مطلب و درک اهمیت این موضوع بتوانید کارتریج اصلی و کارتریج تولیدی را تشخیص دهید. اگر قصد خرید کارتریج گواهی شده با کیفیت بالا را دارید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید.



ادامه مطلب: تفاوت کارتریج طرح و کارتریج اصل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.